Egy nőies dobozka egy kis hölgynek
2017. június 27. írta: Ursácska

Egy nőies dobozka egy kis hölgynek

Ez a dobozka külalakra párja az Ibolya doboznak, bár méretben nagyobb. Akészítése alatt célom egy igazán nőies, lágyan csillogó, magával ragadó kis cukiság megalkotása volt. Azt hiszem ez sikerült is :D

A "Nőcis dobozkát" végül egy nyolc éves kislány kapta ajándékba a színjeles bizonyítványért :) Hihetetlen, hogy egy kis mütyürkém olyan nagy örömet tudott okozni :')

screenshot_20.jpg

A zsanérok és zár leszerelése után a széleket belül maszkoló szalaggal ragasztottam le, hogy ne legyenek festékesek, majd alapozás után fehérrel kevert áfonya színű akrilfestékkel festettem le a külsejét. A belső ezúttal kezeletlen maradt, semmilyen festést nem kapott, az aláírásomon kívül, amivel elismerem horcruxaimat a sajátomnak.

screenshot_21.jpg

screenshot_23.jpg

Ezután jött egy vékony stencil és a..... VASPASZTA. Ez is megér egy misét, ugyanis pár hónapja tévedésből vettem meg :D Azt hittem, hogy tapad rá a mágnes...hiszen vas. Hát, nem tapad rá, ám a mágnespasztára igen. Az abból készült alkotás majd egy későbbi posztban lesz látható.Igen, tudom, utána kellett volna olvasni, amit nagyjából meg is tettem, de aztán szokásomhoz híven mentem a fejem után....és milyen jól tettem :D

Szóval a vaspasztával készültek a minták a dobozka oldalaira, majd száradása után szárazecset technikával áfonyakékkel festettem meg a dobozt és a széleit de csak óvatosan és úgy, hogy a minta körül megmaradjon a szín világos árnyalata. Ezután a mintára és a szélekre vékonyan fényes oldószeres lakk került, amire kék színű kaméleon pigmentport vittem fel legyező ecsettel, óvatosan és lassan, mintha egy pillangó szárnyaira lehelnék hímport.

img_20170613_170342.jpg

img_20170613_170418.jpg

De ez még nem volt elég, bár a fény felé tartva káprázatosan szépen tündökölt a pigmentpor kék színe. Lágyan átsimogattam a minta kiugró részeit ezüst viaszpasztával is. Ez, majd végül a fényes oldószeres lakkal való lezárás tette fel az i-ra a pontot :D

img_20170613_172731.jpg

A teteje már más tészta volt. Régóta megvolt ez a kis fa táblácskám, amit nem tudtam mire felhasználni. Megvettem, mert megtetszett, majd vártam az ihletet hozzá. Megjött :D A célom egy régi, repedezett porcelán felület látszatának kialakítása volt, ez sikerült is. A toll, a gyöngy és a rózsaszín organza masni könnyedséget, bohókás bájt akar vinni a doboz jellemébe. A doboz fedőlapját is fényes lakkal zártam le, ahogyan a fa táblácskát is. A fedőlaphoz a táblát expressz és pillanatragasztóval, míg a tollat hb. géllel rögzítettem a gyöngybe, majd a gyöngyöt és a masnit külön külön ragasztóval a táblácskára. Bevallom utálom, de olykor muszáj pillanatragasztót használnom. Itt is azt tettem.

img_20170613_172805.jpg

img_20170613_172819.jpg

screenshot_25.jpg

A zárat és a zsanérokat is ezüst viaszpasztával és lakkal kentem le, hogy színben passzoljon a doboz többi részéhez.

screenshot_22.jpg

screenshot_24.jpg

 

A dobozkát végül egy édesanya vásárolta meg a kislányának. Ahogy hallottam, a lánynak nagyon tetszik, sikerült örömöt okoznom egy ismeretlennek :) Használd egészséggel :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ursacska.blog.hu/api/trackback/id/tr6912607271
süti beállítások módosítása