A második mappa
2016. október 26. írta: Ursácska

A második mappa

Az úgy kezdődött, hogy volt 2 darab rohadt kemény kartonom meg 2 szép bőrdarabom...meg egy kis vastag cipővarró cérna...hát ezekből muszáj volt valamit alkotni és akkoriban épp szükségét éreztem egy irathordó mappa meglétének. De nem akartam megvenni, mert a mintátlanok unalmasak, a mintásak meg olyan okádékok, hogy az valami katasztrófa. Vagy csak velem van baj.. na mindegy, a nyár közepe, augusztus eleje azzal telt hogy ezt elkészítsem: (ritka, de meg vagyok vele elégedve, ezért később, ha készítek, még lesznek róla képek ebben a bejegyzésben)

mappa1.png(a gondolatsort is külön leírom másik bejegyzésben, mert a szerzője azt mondta, azt csinálok vele amit akarok, csak a nevét ne közöljem, ennek megfelelően a képen a vezetéknevét kitakartam)

Nem mondom, hogy nehéz volt végigvarrni kézzel ééééés még előtte kézzel lyukasztani a vastag bőr+vastag karton kombót, de azért nem ismételném meg. És igen, pöppet felidegesített, és mérgelődtem, hogy már megint mibe vittem bele magamat, de azt mondtam magamnak - igen, szoktam magammal beszélgetni és olykor össze is veszünk, de nem vagyok beteg - : " Ha már elkezdted, vidd végig, ha a fene kefét eszik, akkor is!" Ebben egyetértettem magammal majd folytattam a varrást.És a lyukasztást. És a ragasztást. Mert  ragasztottam is, hogy stabilabb legyen a varrás mentén a cucc.

Aztán kellett valami jó kis minta a hátoldalára, valami ami azért kissé hasonlít de nem ugyanaz mint az eleje. Már csak azért sem mert abból a bizonyos szalvétából csak 1 azaz egy darabom volt, amit nem akartam csak erre a mappára használni. Persze, mint mint mindig, most sem volt pontos tervem, hogy hogyan is nézzen ki, egyszerűen csak csináltam érzés után, addig, amíg azt nem mondtam, hogy "oké, most az igazi."

Tehát a hátoldala az bezony saját kis mancsaim rajza és festése. Ez könnyű volt, nem úgy mint a Targaryen sárkányok...

Na de az írás ami rajta van! Az adja az igazi értékét számomra. Miért? Mert csak.

A gondolatsor "Dmitritől" származik, azok az ő gondolatai, aki a tanítóm és szellemi vezetőm - hű ha ezt olvasná akkor... de inkább ne olvassa -, aki éppen átnevel(?)... Ezt a gondolatsort még valamikor tavasszal(?) olvasta fel, és akkor hiába kértem, nem adta nekem, pedig nagyon tetszett és szerettem volna alkalmanként újraolvasni. De nem ment bele, nem adta át ... Aztán nyáron nyivákoltam neki vagy két napig, hogy "Jaaaaj, kéne idézet de semmi jót nem találok - amúgy tényleg semmi jót és hosszút nem találtam - , nem adnád ide esetleg, mégis azt a bizonyos...?" ÉS igent mondott OO Azt hittem kiesek a gép elől örömömben :D VÉGRE! Megkapom! Na, nem írta le xd lefotózta a füzetét amiben volt én meg lemásoltam magamnak. Majd egy kék filctollal, olyannal, amivel spec. cd-kre lehet íni, felmásoltam.

Természetesen a mappa egyáltalán nem tetszett neki, sőt. Se kívül, se belül. Nem lepett meg, ő ilyen.

Ezután kezdtem el a belsejét festeni, ami technikailag szar, de mégis jó lett. Ekkoriban még nem volt umbra antikolóm, fekete festékkel koszolgattam-maszatoltam az alját.

Az a narancssárga rész a bal oldali mintában, az tűz szerüség akart lenni...az arany metál festék meg sima sárgának látszik...kösz telefonos kamera....majd gondolok rád mikor kihajítalak az ablakon.

77f7043a6e46454aa436a1121bbdb39c.png

Élőben szebb, bár élőben a hibák is jobban látszanak.

Az alsó kis indás kartonok amolyan tartók, hogy a papír, amit beleteszek, ne hulljon ki. A jobb oldalon fekete gumival lehet összefogni. Egyszerű és nincs túlbonyolítva, gyakorlatban már többször is bevetettem és jelentem pompásan működik. Annak ellenére, hogy mennyire kontrasztos, -szinte- mindenkinek nagyon tetszik. Tényleg OO Ami nem kicsit meglepő :D Az egyik doki megkérdezte: "Készít rendelésre is?" Mondom: "Nem." "Még mit nem" - gondoltam magamban.

A belső minták ezúttal másolva voltak, egyik sem saját mancs eredménye. Több mint tíz éve szedtem le a netről és nyomtattam ki őket -mondván majd jók lesznek valamire-, fogalmam sincs honnan.

Még tervezek egy két mappát, de az egyik scrapbook-mixed media ötvözet akarna lenni, ha összekaparom hozzá a bátorságom, meg időt persze, a másikhoz meg varrógép kell, mert én mégegyszer kézzel nem varrok. Meg nem is tudok, na  xD

A bejegyzés trackback címe:

https://ursacska.blog.hu/api/trackback/id/tr611826063
süti beállítások módosítása