Claire de Lune,a Holdfény doboz
2019. január 10. írta: Ursácska

Claire de Lune,a Holdfény doboz

Nagyon meglepett a kolléganőm, amikor dobozt rendelt tőlem. Eleinte fel se fogtam. Hétfőn(!gyűlölöm a hétfőket!), korán reggel mondta, de annyira gyorsan lehadarta, hogy a felét se fogtam fel. Amúgy is gyorsan beszél és bevallom, nem mindig értem. Majd kedden kérdezett rá ismét : "Ugye nem felejtettél el?" Én meg nézek rá bambán, mint borjú az új kapura, magamban a sokat mondó "HE? Mivan?" gondolatokkal. Rögtön lejött neki, hogy azt se tudom melyik világon vagyok xD így újra elmondta mit akar :D Nem tudja, csak olyan legyen, olyan fekete, mint az én melós dobozom. Imádom, mikor valaki nem tudja mit akar, mert az nagyobb szabadkezet ad nekem. No - gondoltam magamban- akkor mit szólsz egy fekete+ezüst kombóhoz? Persze, hogy jó volt neki :D El is készült, időhiány miatt kb. egy hét alatt. De megérte, mert nagyon örült neki, elégedett volt és mint megtudtam szülinapi ajándéknak szánta :)

ml1.jpg

A recept ugyanaz volt. Szétszedtem a dobozt, selyempapírt dekupázsoltam rá, jól meggyűrve
Itt próbáltam ki először a krémes akrilt dobozfestésre. Hát nem vagyok elragadtatva tőle. Nekem túl sűrű, muszáj volt higítanom. Jól fed, szépen fed, csak nagyon sűrű. Sebaj, attól még el lesz használva, festeni - festményt - nagyon jó :)
A száradás gyorsítható hajszárítóval. 
Ezután a kis mütyűröket próbáltam rá és felragasztottam 3D lakkal. 

Mivel se időm, se kedvem, se energiám nem volt folytatni, így egy napot vártam a száradására, majd utána folytattam. Mindent lefestettem feketére a krémes akrillal. Majd jöhetett a viaszolás. Kiderült, az ezüst viaszpasztám nem eléggé ezüstös, de azért elment. Kb. háromszor viaszoltam be és töröltem vissza, mert sosem lett olyan, amilyennek elképzeltem. Ráadásul a minták közti gyűrött tér túl ezüstös lett, amit le kellett mosnom. De nem volt mivel, ezért improvizáltam.ml3.jpg

Akkor még se narancsolajom, se színtelen waxom nem volt, így sima étolajat használtam a visszamosásra. Kis vattapamacsot épp csak megolajoztam és törölgetni kezdtem, majd száraz papírtörlővel folytattam, amíg száraznak és tökéletesnek nem éreztem. Ezzel elértem, hogy a levelek mélyedéseiben szépen megmaradt az ezüst viasz, de máshonnan eltűnt, nem teljesen, de eléggé ahhoz, hogy olyan legyen, amilyennek elképzeltem. Miután minden a helyére került, a kis virágokba körömdíszeket ragasztottam. A széleket még kicsit erősítettem a viasszal, majd újabb egy nap száradás után lelakkoztam két réteg oldószeres fényes lakkal, most is a Darwissal, de az üvegessel, nem a spray változattal.
ml4.jpg

 

A mütyűröknél és a formáknál féltem, nehogy beüljön a mélyedésekbe és meghólyagosodjon, de igyekeztem onnan kisimogatni és langyos helyen szárítani (ha túl gyorsan, vagy túl nagy hővel szárad, hajlamos felhólyagosodni, majd hozok erre is képes példát, ha nem felejtem el).

A középső minta elefántcsont műgyantával készült. 
Szilikonformába öntöttem az összekevert két komponenst, majd a teljes száradása után lefestettem és felragasztottam. Ezt is a 3D lakkal. Az a 3D lakk olyan jó, mint egy univerzális ragasztó :O :D Na jó, nem éppen, de rendkívül jó az ilyen kis izék felragasztásához :O Amúgy az is gyanta, csak egykomponenses. 
Az elefántcsont műgyantáról ebben a videóban lehet többet megtudni. Hasznos kis cucc, nekem sokat segített az első használat előtt :)
Arra azonban figyelni kell, hogy a két komponens egyenlő arányban legyen meg, mert ha egyik vagy másik kevesebb, akkor ellágyul a cucc és nem lehet használni majd semmire. Ráadásul undi ragacsos lesz...

A doboz belseje Delicate ezüst színt kapott, sajnos erről elfelejtettem képet lőni :(

Galéria a tövábbi képekről:

A bejegyzés trackback címe:

https://ursacska.blog.hu/api/trackback/id/tr2014379484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása